Heeft u vragen over de Geberit Home app? Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.
Wenst u meer informatie of individueel advies? Onze klantenservice staat telefonisch of via e-mail tot uw dienst.
Uw vragen en onze antwoorden over de Geberit Home app
Hoe verschilt de Geberit Home app van de Geberit AquaClean app?
Met de Geberit Home app vindt u alle toepassingen van Geberit in één app. De gebruikersondersteuning is geoptimaliseerd met overzichtelijke, grote tegels en wordt gekenmerkt door een intuïtieve bediening.
Welke voordelen heb ik met de Geberit Home app?
De Geberit Home app ondersteunt u bij uw eerste stappen met uw AquaClean douchewc. Met de app kunt u uw douchewc eenvoudig registreren om van een langere garantieperiode te profiteren. In de app vindt u bovendien nuttige informatie over onderhoud en verzorging van uw douchewc.
Welke functies kan ik voor mijn AquaClean met de Geberit Home app uitvoeren?
Afstandsbediening van uw Geberit AquaClean douchewc
Functionele video's bekijken (bijv. over ontkalking)
Onderhouds- en verzorgingsaanwijzingen raadplegen
Service- en contactinformatie opzoeken
Ik heb de Geberit AquaClean app geïnstalleerd. Kan ik deze nog steeds gebruiken?
Wij bevelen u aan om de overstap te maken naar de Geberit Home app. In de toekomst is er slechts één app beschikbaar en wordt de Geberit AquaClean app niet meer ondersteund.
Hoe verbind ik mijn AquaClean met de Geberit Home app?
De verbinding wordt tot stand gebracht met de bluetoothfunctie (BLE, Bluetooth Low Energy). Activeer op uw smartphone de bluetoothfunctie, de locatieweergave en toegang tot de afbeeldingen. De verdere stappen worden in de app weergegeven.
Wat kan een reden zijn dat ik mijn AquaClean niet met de Geberit Home app kan verbinden?
Wanneer u een AquaClean Mera Comfort bezit, kan een oude firmwareversie (versie 11.0 of ouder) de verklaring zijn. In dit geval adviseert Geberit om een firmware-update eerst via de Geberit AquaClean app uit te voeren. Als de firmware-update uitgevoerd is, kunt u de Geberit Home app gebruiken en uw douchewc verbinden.
Waarom moet ik de locatieweergave en toegang tot afbeeldingen activeren om de Geberit Home app te kunnen gebruiken?
De Bluetooth Low Energy (BLE) is bij Android-apparaten met de locatiediensten verbonden. De reden daarvoor zijn beacons (een technologie van Google, die gebaseerd is op de BLE-techniek). Daarom is bij elk Android-apparaat de activering van de locatieweergave vereist om een app te gebruiken waarvan de componenten met BLE werken. De toegang tot afbeelding (opslag van het apparaat) heeft de Home app nodig om de handleiding op te slaan. De locatie is nodig om de dichtstbijzijnde douchewc te vinden ten behoeven van de Bluetooth-verbinding. Geberit gebruikt de locatieweergave niet.
Waar kan ik de Geberit Home app downloaden?
De Geberit Home app is voor Android- en iOS-smartphones in de desbetreffende App Store verkrijgbaar.
Welke softwareversie is voor mijn smartphone minimaal vereist om de Geberit Home app te installeren?
Voor de respectieve smartphones gelden de volgende systeemvoorwaarden:
Android: versie 5.0 of hoger
iOS: Versie 11.0 of hoger
Hoe zorgt Geberit voor veiligheid en bescherming van gegevens?
Geberit apps en IoT-services worden conform strikte veiligheidsnormen ontwikkeld en gebruikt. Bovendien wordt op regelmatige tijdstippen een controle uitgevoerd door externe, onafhankelijke cyber security-specialisten. Bij de ontwikkeling en het gebruik van de Geberit apps en IoT-services worden de AVG-richtlijnen opgevolgd. Meer informatie vindt u in de gebruiksvoorwaarden en de privacyverklaring.